Polskie meble na Targach High Point Market - 16-20 października 2021 r.

19

października 2021 r.

W sobotę 16 października ruszyła kolejna, jesienna edycja prestiżowych międzynarodowych targów meblarskich w High Point w Karolinie Północnej. Jest to druga edycja, podczas której odwiedzający mogą zapoznać się z ofertą polskiego pawilonu będącego wspólnym przedsięwzięciem Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli oraz Polskiej Fundacji Narodowej. Polski showroom powstał w ramach projektu European Smart Design from Poland. Bierze w nim udział 7 polskich marek meblowych: Benix, Black Red White, Gala Collezione, Raw, Szynaka Meble, Vzór oraz Zieta Studio. Targom i narodowemu stoisku towarzyszy największa w historii międzynarodowa promocja polskiego meblarstwa. 

Projekt koncentruje się na dorobku i osiągnięciach polskich przedsiębiorców oraz projektantów, którzy wspólnie osiągnęli 6. na świecie miejsce pod względem wartości produkcji mebli oraz wysokie 2. pod względem wartości eksportu. Mimo tego niewątpliwego sukcesu wizerunek polskiego meblarstwa na świecie koncentruje się na wysokiej jakości przy zredukowane cenie i ów element kosztowy często  dominuje. Zagraniczni odbiorcy nie znają rodowodu ani historii branży meblowej w Polsce. Natomiast z wiedzy, jaką posiadamy po diagnozie problemów czy też wyzwań, z jakimi borykają się polscy przedsiębiorcy, skoncentrowani na utrzymaniu międzynarodowej konkurencyjności, wiemy, że mają nader ograniczoną zdolność samodzielnego budowania  silnej polskiej marki. Pojawia się oczywiste pole do działania dla zaangażowanego, i dbającego o polską markę  podmiotu NGO, jakim jest Polska Fundacja Narodowa” – powiedział dr Marcin Zarzecki, prezes Zarządu Polskiej Fundacji Narodowej.

Potencjał biznesowy targów w High Point to unikatowa możliwość wzmocnienia rozpoznawalności polskiej marki, bezpośrednie dotarcie do decydentów gospodarczych i politycznych, analityków biznesowych, inwestorów, architektów, segmentów konsumentów itd. Mamy nadzieję, że w dłuższej perspektywie czasowej polski sektor meblarski osiągnie wymierne efekty – dodał Michał Góras, członek Zarządu Polskiej Fundacji Narodowej. 

Decyzja o uczestnictwie w targach High Point nie jest przypadkowa. Miejski kompleks targowo-wystawienniczy w Karolinie Północnej może poszczycić się ponad 100-letnią tradycją handlu meblami w Stanach Zjednoczonych. Każdego roku gromadzi profesjonalistów, designerów, architektów wnętrz i handlowców ze wschodniego wybrzeża USA. High Point odróżnia się od ośrodków targowych w Europie tym, że wystawy są rozmieszczone w niemal 160 obiektach na terenie całego miasta (łączna powierzchnia wystawiennicza wynosi ponad 1,1 mln mkw.), a miasto żyje głównie z organizowanych dwa razy do roku wystaw poświęconych branży meblarskiej. Udział w tych targach ma ogromny potencjał biznesowy, ponieważ wydarzenie jest obowiązkową pozycją w kalendarzu osób decydujących o wprowadzaniu mebli do sprzedaży w amerykańskich sieciach handlowych.

O projekcie European Smart Design from Poland i udziale polskich firm w targach High Point można przeczytać więcej na stronie: http://pl.furniture/.