Polska Fundacja Narodowa222 Polska Fundacja Narodowa Polska Fundacja Narodowa Polska Fundacja Narodowa Polska Fundacja Narodowa

AKTUALNOŚCI

OŚWIADCZENIE Polskiej Fundacji Narodowej

Wszystkie działania Polskiej Fundacji Narodowej poza granicami Polski są realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z regulacjami dotyczącymi sprawozdawczości.


Wszystkie działania Polskiej Fundacji Narodowej poza granicami Polski są realizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z regulacjami dotyczącymi sprawozdawczości.

Teza przedstawiona przez Redaktora Andrzeja Stankiewicza zawiera nieprawdziwą sugestię, jakoby PFN realizowała w ramach umowy z amerykańską agencją Rogers&Cowan PMK projekty w zawyżonej kwocie.

Sugestie Onetu przypisują Polskiej Fundacji Narodowej łączne i pojedyncze płatności, które wedle analizy ksiąg rachunkowych z całego okresu współpracy PFN z agencją Rogers&Cowan PMK nie zostały zrealizowane. System rachunkowy stosowany w Fundacji oraz Sprawozdanie finansowe i Sprawozdanie z działalności są corocznie weryfikowane przez biegłego rewidenta. W naszej komunikacji z Onet wielokrotnie informowaliśmy o rozbieżnościach między kwotami transakcji zawartymi w sprawozdaniu FARA a naszymi realnymi płatnościami za konkretne działania. Amerykański przedstawiciel Wydziału Finansowego Rogers&Cowan PMK w dniu 5 czerwca br. potwierdził nasze oświadczenie. Pan Redaktor Andrzej Stankiewicz nie jest stroną dla agencji Rogers&Cowan PMK stąd nie uzyskał od amerykańskiego podmiotu jakiejkolwiek odpowiedzi na swoje sugestie.

Publikacja artykułu w konkretnym czasie, z praktyką bagatelizowania przekazywanych przez PFN informacji, to próba wpływania przez Onet na rzeczywistość polityczną w Polsce.

Agencja Rogers&Cowan PMK, wcześniej Rogers&Cowan, jest jedną z największych globalnych agencji marketingowych i PR. Stalewspółpracuje z największymi studiami filmowymi Warner Bross, Paramount Pictures, MGM, Universal, Sony i Disney oraz agencjami talentowymi CAA, WME, ICM, UTA. Reprezentuje również największe międzynarodowe gwiazdy filmu, sportu i muzyki takie jak: Adrien Brody, Billy Bob Thornton, Bill Crystal, Bruce Willis, Cameron Diaz, Danny Glover, Denzel Washington, Donald Sutherland, Ed Harris, John Travolta, Keanu Reeves, Liam Neeson, Mel Gibson, Kevin Costner, Sylvester Stallone, Britney Spears, Dionne Warwick, Elton John, Alice Cooper, Lionel Richie, Quincy Jones, The Rolling Stones, David Beckham, Robert Zemeckis i wielu innych.

Polska Fundacja Narodowa współpracuje z R&C PMK od 15 czerwca 2018 r., co jest efektem miarodajnej diagnozy rynku i konieczności kooperacji z potentatami na rynku filmowym. Należy oczywiście wskazać, że Agencja Rogers&Cowan należy do światowej czołówki w swoim obszarze funkcjonowania. Wszystkie informacje o naszych wspólnych projektach są w sposób transparentny i dostępny dla każdego obywatela upubliczniane w sprawozdaniach FARA, rzecz jasna od początku naszej kooperacji, czyli od roku 2018.

We współpracy z agencją R&C PMK w ciągu niespełna dwóch lat zrealizowano m.in. następujące projekty: spot z Liamem Neesonem „Miracle on the Vistula. Battle of Warsaw 1920”; spot z Melem Gibsonem “Journey back home/Celebrate 100 years of Poland regaining independence”; film dokumentalny “Poland: The Royal Tour”.
„Poland: The Royal Tour” to dokument zrealizowany przez dziennikarza CBS Petera Greenberga dla amerykańskiej telewizji PBS. Film jest częścią serii filmów dokumentalnych ,,The Royal Tour’’, które przedstawiają historię, kulturę i przyrodę najciekawszych państw świata. Program posiada autorską formułę – przewodnikiem oprowadzającym widza jest urzędujący szef państwa lub rządu. Poprzednie edycje ,,The Royal Tour‘’ były realizowane m.in. w Izraelu, Meksyku i Jordanii.

Uroczyste premiery filmu „Poland: The Royal Tour” odbyły się w Amerykańskiej Akademii Filmowej w Los Angeles, The Lyric Opera w Chicago i Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku. Polska premiera miała miejsce w Kopalni Soli „Wieliczka”.

Od 20 kwietnia 2019 r. film jest emitowany w telewizji PBS - amerykańskiej sieci 354 stacji telewizyjnych. Do końca 2019 roku film obejrzało ok. 50 milionów widzów. Film jest cały czas w ofercie PBS i jest wielokrotnie emitowany. W grudniu 2019 roku film był emitowany na największych na świecie targach turystycznych World Travel Market w Londynie.

Amerykańskimi producentami filmu są Peter Greenberg, gwiazda telewizji CBS i PBS, laureat nagrody Emmy i Mitchell Cannold, laureat nagrody Producers Guild of America. Zasięgi są nieustannie zwiększane, ponieważ film jest nadal emitowany na terenie USA.

Po sukcesie filmu „Poland: the Royal Tour” powstała koncepcja kolejnej realizacji projektu filmowego z producentem i dziennikarzem CBS News Travel Peterem Greenbergiem, tym razem z serii „Hidden gems”. Film „Hidden Poland” będzie emitowany w pierwszej kolejności w Stanach Zjednoczonych w telewizji publicznej (PBS), gdzie będzie wielokrotnie emitowany, dzięki czemu osiągnie globalne bardzo dobre wyniki oglądalności.

Zarząd Polskiej Fundacji Narodowej

Złóż wniosek